This LIFE is semi-retired.

Hi! I'm updating this space to tell you guys that this second, seemingly, kinda, sort of unsuccessful attempt at deeply documenting my thoughts I call a blog will now be semi-retired. Facebook status updates and tweeting are a lot easier these days to blab about things like my views on life, society, and current events. Blogging, however, takes a little bit of thought. Heck, even THIS pinned post takes a while to be typed too.

The NARNIA division, however, I shall try and actively live it up; where I'll say good or crappy things about films, TV series, music, video games, events, or literature I have read... if this lazy-leech thing ever comes off of my brain, that is. 'Till then.

20100614

14.6.10 Bahagian IV: Hidup bosan pun seronok jugak.

Tak kisahlah orang macam aku yang boleh dilabelkan 'takde life' ni boleh hidup dalam keadaan yang bosan. Walaupun duduk rumah je, asalkan benda tu buat kita senyum, itu pun perjalanan hidup jugak, kan?

Hidup bukan setakat keluar sana-sini, jumpa orang, nak habiskan duit semua tu. Dekat mana-mana pun hidup mesti diteruskan, ye tak? Ni orang tak keluar rumah je, dah kena cop. Tu la orang yang takde life sebenarnya.

Sebenarnya... aku pun tak tau apa aku merepek ni.

Oh ya... pos ni sebenarnya tuntas tambahan untuk streak entri blog aku yang tiga tu. Kehkeh... tengah cranky pun ada idea tau. Korang tau kan lagu Owl City yang Fireflies tu?




Lagu ni dicipta masa dia tak boleh tidur tau! Sedap, kan? Mendalam lagi lirik dia. Itu menunjukkan dia hargai hidup dia sebab dia gunakan idea yang ada untuk buat lagu yang nak cakap kat kita; hidup tu indah (walaupun takleh tidur malam :P).

Weh! Dah cranky tu, cranky ah! Cukup, cukup!

P/S: Ni dah boleh kira perasmian pos Bahasa Melayu pertama aku ni! Tapi, kalau nak kira yang SAYA TAK RETI BLOGGING. tu... ni yang kedualah. =.=""

No comments: