This LIFE is semi-retired.

Hi! I'm updating this space to tell you guys that this second, seemingly, kinda, sort of unsuccessful attempt at deeply documenting my thoughts I call a blog will now be semi-retired. Facebook status updates and tweeting are a lot easier these days to blab about things like my views on life, society, and current events. Blogging, however, takes a little bit of thought. Heck, even THIS pinned post takes a while to be typed too.

The NARNIA division, however, I shall try and actively live it up; where I'll say good or crappy things about films, TV series, music, video games, events, or literature I have read... if this lazy-leech thing ever comes off of my brain, that is. 'Till then.

20110127

Stress memang lawak.

Dear 'Aku makan banyak!'...

Entah kenapa tiba-tiba minggu ni aku stress. Sejak benda tu dah jadi, macam-macam spekulasi dah otak aku wujudkan. Jahat sial; suka-suka je nak eksploit kelemahan aku, kan? Aku pun dok kelam je memanjang. Lagu-lagu yang keluar dari MP3 player aku pulak kebetulan lagu-lagu yang kelam jugak. Aku rasa sebab tu aku stress tak pasal-pasal minggu ni.

Lepas tu, hari ni pulak kat kelas Psychology cakap pasal stress. Lagi membuak-buak tekanan aku. Aku pun buatlah benda yang konon-kononnya boleh lepaskan stress. Lecturer tu ada cakap dalam kelas hari ni pasal cara-cara nak tangani stress; antaranya bertindak terus untuk bantai stress aku, cari benda untuk alihkan tumpuan aku dari stress aku tu, dan lain-lain. Kau tau aku pilih apa? Distraction! Tapi, malangnya distraction tak berkesan. Otak aku sendiri main psychology kat aku; sampai orang dok menganjing je aku sebab nampak aku kelam. Tak boleh jadi ni. Aku pun boraklah dengan kawan aku tu. Aku sebenarnya nak ada geng je; tu je masalah aku. Bila aku dah lepaskan benda tu, terus aku jadi normal balik.

Tuntasnya, buat apa nak stress-stress ni! Kehidupan tu sendiri dah macam gampang! Banyak lagi benda sial yang kita kena lepas dalam hidup ni! Apa kita boleh buat? Kita play along jelah. Nanti taulah kita macam mana nak selesaikan tekanan tu tiba-tiba. 

2 comments:

Aimi Amira said...

haa, go with the flow

I.A. said...

ni namanya situation redefinition. :P