This LIFE is semi-retired.

Hi! I'm updating this space to tell you guys that this second, seemingly, kinda, sort of unsuccessful attempt at deeply documenting my thoughts I call a blog will now be semi-retired. Facebook status updates and tweeting are a lot easier these days to blab about things like my views on life, society, and current events. Blogging, however, takes a little bit of thought. Heck, even THIS pinned post takes a while to be typed too.

The NARNIA division, however, I shall try and actively live it up; where I'll say good or crappy things about films, TV series, music, video games, events, or literature I have read... if this lazy-leech thing ever comes off of my brain, that is. 'Till then.

20100815

Ramadhan kat rumah aku punya story...

Aku nak habaq something. Weekend ni antara yang paling leet, sebab berada dalam bulan mulia ni.
Sambut Ramadhan kat rumah memang awesome, walaupun tak seindah dulu.

Hari satu;
  • Petang: Sampai TTDI Jaya je hujan. Bangang. Tapi takpe, hujan tu orang cakap pemberi rahmat
  • Buka puasa: Makan bihun, bubur lambuk, kuih pelita dan minum air tembikai.
  • Malam: Biasa je. Takde apa sangat.
  • Sahur: Makan nasi lauk kari terung dengan apa entah dan minum air masak. Portion makanan parents aku banyak, portion aku dengan adik aku sikit. Tapi takpe... asalkan dapat meneruskan hari sampailah waktu berbuka masuk balik.
Hari dua;
  • Siang: Kakak kitorang balik mengejut. Aku pelik kenapa aku terkejut sekali, padahal dia dah warning awal-awal.
  • Petang: Pergi bazar kat rumah kitorang dengan adik. Memang epik gak ah; punya lama kitorang survey makanan apa nak beli, alih-alih takdelah banyak sangat yang dapat beli.
  • Buka puasa: Makan murtabak, roti john, samosa, kurma dan minum air tebu dan air mata kucing. Orang dah beli air, nak jugak beli air lain. Tak faham doh. =.="
  • Malam: For the first time ever, kakak tercinta kitorang ikut kitorang sekali pergi terawih. WIN! Malam tu jugak, adalah rejected-creation Dia tu boleh buat bodoh je bila kitorang ketuk pintu nak masuk rumah. Nasib baik ada orang yang baru je melepaskan hajat kat atas sanggup turun. Orang nak cepatlah, tunggul. 
  • Sahur: Nasi dengan lauk ayam, kari terung hari tu, sayur apa entah (tapi yang aku tau masak tempoyak) dengan minum air tebu lebih semalam dengan air kosong. Nasib baik cukup. :)

Minggu depan balik lagi. KENA balik, sebab CSSB buat lagi annual buka puasa diorang. Sure gempak punya! OKlah. Nampak gayanya kenalah berangkat sekarang. A.B.A.H. aku yang comel tu kata adik aku dah 'halau' aku.

No comments: