This LIFE is semi-retired.

Hi! I'm updating this space to tell you guys that this second, seemingly, kinda, sort of unsuccessful attempt at deeply documenting my thoughts I call a blog will now be semi-retired. Facebook status updates and tweeting are a lot easier these days to blab about things like my views on life, society, and current events. Blogging, however, takes a little bit of thought. Heck, even THIS pinned post takes a while to be typed too.

The NARNIA division, however, I shall try and actively live it up; where I'll say good or crappy things about films, TV series, music, video games, events, or literature I have read... if this lazy-leech thing ever comes off of my brain, that is. 'Till then.

20130628

Konteks dah hilang.

Aku rasa aku dah nampak dah apa masalah aku dan sesetengah besar orang sekeliling aku ni... apa je yang aku cakap atau buat, langsung tak ada konteks. Asalkan ayat tu berbunga dan ada kick, kita pakai guna je tanpa memikirkan sebenarnya kita nak apa daripada apa kita ungkapkan tu. 

Orang kata, apa kita buat semuanya ada sebab, kan? Tapi, kita bercakap sebab apa? Sebab nak bercakap? Itu bukan sebab; kau memang nak bercakap, tapi sebab apa? Apa reaksi atau persepsi yang kau harapkan? Kalau tak ada apa yang kau nak atau harapkan daripada apa benda kau cakap tu, baik diam saja. Jangan buat bising bila tak perlu. Dunia ni dah cukup bising dengan kata-kata tak berisi; yang tak ada makna. Tau kencang, tau kencing.

Mana hilangnya konteks segala perbuatan kita ni wei? Manusia macam kau dan aku kena cari sebab kenapa kita ditiupkan ke dalam jasad ni!

No comments: