This LIFE is semi-retired.

Hi! I'm updating this space to tell you guys that this second, seemingly, kinda, sort of unsuccessful attempt at deeply documenting my thoughts I call a blog will now be semi-retired. Facebook status updates and tweeting are a lot easier these days to blab about things like my views on life, society, and current events. Blogging, however, takes a little bit of thought. Heck, even THIS pinned post takes a while to be typed too.

The NARNIA division, however, I shall try and actively live it up; where I'll say good or crappy things about films, TV series, music, video games, events, or literature I have read... if this lazy-leech thing ever comes off of my brain, that is. 'Till then.

20111029

Memenuhi hasrat.

Bunyinya sangat comel, bukan? Tapi, kadang kala, lagi-lagi masa sekarang ni, aku masih ada banyak hasrat tak tercapai lagi. Dah banyak benda aku plan nak buat masa-masa cuti panjang macam sekarang ni untuk diri sendiri hanya untuk mengisi masa lapang, tapi aku masih tak berkemampuan nak buat apa-apa. Tak tahulah nak kata aku ni malas ke apa, tapi memang aku rasa macam susah nak lunaskan segala hasrat di hati ni.

Ini aku streskan lagi-lagi dekat senarai-senarai yang aku dah buat untuk menguatkan lagi kreativiti dan inspirasi aku supaya aku rasa puas. Memang baguslah aku sekarang mantain blog 'NOKSS#0', dan aku jugak telah diberi kepercayaan untuk mengetuai penerbitan dan editing untuk zine 'NOKSS' isu ke-3 nanti di samping nak letakkan sesuatu yang istimewa kat sana. Tapi, dalam masa yang sama, banyak jugak benda lain yang perlu aku settle-kan yang kebanyakannya taklah remeh pun, tapi tak ngerti gue mengapa nggak diusik-usik benda-benda minoriti itu! Komiknya banyak! Novelnya banyak dibeli! Bahan bacaan lain juga sudah ada dan akan dibeli lagi! Follow sama itu blog-blog si orang kreatif sudah! Pergi event-event yang bertemakan seni dan muzik juga sudah (ini ada lagi yang akan datang ni!)! Filem dan cerita bersiri, dari yang live-action ke animasi, pulak tak gerak-gerak matanya nak menonton! Diskografi musiknya juga banyak! Idea pun sudah banyak di otak! Permainan videonya pun banyak yang ditunda! Gitar dalam beg dibiarkan berhabuk!

Hasrat-hasrat remeh yang lain macam study untuk ambik lesen memandu, periksa masalah kulit aku ni lagi, melayan keadaan rumah dan isinya dengan entah apa-apa lagilah benda yang tak sepatutnya besar dah jadi MidValley dah pun dalam otak aku ni. Masa pulak terlalu banyak.

MANA NAK MULA NI?! ARGH! SEBAB AKU FIKIR MACAM NI KOT APA PUN TAK JALAN! Orang kata, baby step, kan? Tapi, bayi nak merangkak pun kena ada titik mula, kan? Aku rasa macam nampak titik mula tu, tapi dia boleh main lari-lari pulak. Entah mana-mana dia menyorok, aku tak tau. Aku akan terus cari kau, woih! Aku nak cuba jadi produktif tanpa buat benda yang aku tak suka! Ingat! AKU AKAN CARI KAU, LAHANAT!

P/S: Biarpun aku tak buat benda-benda ni lagi, Internet banyak jugak membantu aku menambah ilmu pengetahuan. Haa. Sekurang-kurangnya adalah benda bermanfaat aku buat masa cuti ni, kan?

3 comments:

Rodiahalim said...

haih sama jela engan aku jugak. byk sgt benda nak buat, tapi tak terbuat2.

Aimi Rosli said...

buat list dulu.

Iki Ali said...

Diah: alamak. macam mana boleh sama dengan entri kau ni. damn.
Aimi: ada list kot... BANYAK GILA list. =.=""