This LIFE is semi-retired.

Hi! I'm updating this space to tell you guys that this second, seemingly, kinda, sort of unsuccessful attempt at deeply documenting my thoughts I call a blog will now be semi-retired. Facebook status updates and tweeting are a lot easier these days to blab about things like my views on life, society, and current events. Blogging, however, takes a little bit of thought. Heck, even THIS pinned post takes a while to be typed too.

The NARNIA division, however, I shall try and actively live it up; where I'll say good or crappy things about films, TV series, music, video games, events, or literature I have read... if this lazy-leech thing ever comes off of my brain, that is. 'Till then.

20101021

Kelam I.

Perkataan yang sangat negatif.
Kelam... lebih kurang sama dengan masam.
Kalau lemon takpe masam; dah memang Allah bagi dia sifat tu.
Kalau manusia dah kelam; memang sah dia masam.
Tak habis-habis nak melayan jiwa yang kacau.

Dah tau perasaan tu kacau, selesaikan aje diorang ni.
Tak payah nak kumpulkan.
Buat semak je.
Orang nak tolong kau, kau bagi je diorang tolong.
Tak payah nak berpantun sakan, unless memang dah takde jalan penyelesaian.

Tolonglah jangan kelam.
Nak kena penumbuk ke? Kang tak pasal-pasal kelam sebab banyak lebam. Taknak lebam, jangan kelam. Senang je. Orang bagi kau lemon masam, buatlah lemonade. Lemonade kan manis? :)

2 comments:

4umyfans said...

Style lah iki.ali...

betul, aku setuju...
andai kita kelam, pasti selalu karam...

muhamad ezham said...

karam singh walia