This LIFE is semi-retired.

Hi! I'm updating this space to tell you guys that this second, seemingly, kinda, sort of unsuccessful attempt at deeply documenting my thoughts I call a blog will now be semi-retired. Facebook status updates and tweeting are a lot easier these days to blab about things like my views on life, society, and current events. Blogging, however, takes a little bit of thought. Heck, even THIS pinned post takes a while to be typed too.

The NARNIA division, however, I shall try and actively live it up; where I'll say good or crappy things about films, TV series, music, video games, events, or literature I have read... if this lazy-leech thing ever comes off of my brain, that is. 'Till then.

20100908

Aktiviti harian dan pra-Aidilfitri aku.

Aku akan ceritakan benda-benda ni kat cucu cicit aku nanti (kalau ada rezekilah) pasal apa yang aku buat setiap hari sekarang ni (yang tak berapa hip). Benda-benda macam ni lagi best buat dalam hidup aku. Aku bukan tak mampu nak 'keluar' dan 'ada life' macam budak-budak lain, cuma aku malas dan 'malas'; takut nanti jadi apa-apa, terus menyusahkan diri sendiri dengan orang lain. Lepas tu, aku taknak di-judge sebagai orang yang teruk kalau aku nampak ada orang tengah susah/dalam bahaya tapi tak boleh nak tolong. Baik aku ulang-ulang je rutin ni. Menenangkan aku tau. Tapi kadang-kadang keluar rutin pun sedap jugak buat sekali-sekala; kalau asyik ulang pun mati gak.

Oh, pasal persiapan sebelum Hari Raya pulak, aku tak tolong orang buat kuih (bukannya dia bagi pun), shopping pun tak banyak (tapi untunglah tahun ni dapat Crocs sorang satu! XD), decorate rumah apatah lagi. Abah cuma suruh aku dengan adik buat benda sikit-sikit je. Yang kaw-kaw tu, abah yang buat; yang dok 'cantikkan' rumah (tapi tak pernah cantik pun) dengan jadi hipokrit terbesar bila ada tetamu datang ni si isteri dia punya kerja.

Eh, apa aku merapu ni. Aku berhenti kat sinilah. Kalau korang faham point aku, baguslah. Tapi aku kata korang memang BODOH; sebab aku sendiri pun tak faham apa aku cakap ni.

P/S: Oh ya, slogan "Maaf zahir dan batin" tu bukan untuk Hari Raya Aidilfitri je. Hari-hari kalau ada salah silap kita kena maafkan. With that being said, aku nak mintak maaflah kalau ramai yang panas dengan aku yang penuh cacat cela ni. Maafkanlah aku sampai bila-bila ek? Jangan lepas sebulan terus nak bunuh aku pulak!

No comments: